گروه مهندسی بتن آزما

ساخت وبلاگ

بررسی نکات، تفاوت قیمت فروش و شیمی مواد افزودنی زودگیر کننده پودری سیمان و مایع بتن ریزی در هوای سرد طبق استاندارد ساختمان بتن غیر مسلح (با کلراید) و برای بتن مسلح (بدون کلراید) در رفع معایب و مشکلات ناشی از یخزدگی از طریق تسریع در گیرش و روند کسب مقاومت اولیه بتن و ملات

 

بتن ریزی در دمای زیر صفر

موسسه بتن آمریکا (ACI) یکی از مراجع فنی در زمینه فناوری بتن در راهنمای خود برای بتن ریزی هوای سرد (موسسه بتن آمریکا - سال 1988)، روش هایی را برای جلوگیری از یخ زدگی بتن و ملات های سیمانی در سنین پایین، جهت اطمینان از استحکام کافی و حذف ایمن قالب بندی با جلوگیری از ترک خوردگی و آسیب های ناشی از برودت هوا بیان می کند.

برای بتن با کیفیت باید پارامتر هایی مانند دمای هوا و همچنین دمای بتن باید قبل و بعد از بتن ریزی به طور مداوم و به دقت کنترل شود. کم آبی موضعی و تغییرات قابل توجه دما در اثر گرمادهی (توسط احتراق) در نقاط مختلف بتن تازه ریخته شده می تواند منجر به بتن با خواص غیر یکنواخت و ترک خورده شود. هم چنین در نتیجه از بخاری ها، ممکن است اثر کربناته شدن سطح بتن ایجاد شود و باعث ایجاد سطوح نرم و چروکیدگی سطحی شود. مونوکسید کربن حاصل از احتراق ناقص برای کارگران خطرات تنفسی ایجاد می کند، و خطر آتش سوزی را نیز همواره باید مدنظر قرار داد.

 

نکات بتن ریزی در هوای سرد

مفاد این رویه های ساخت، بتن ریزی، عمل آوری و پیشگیری از بیکاری فصلی در مناطق سردسیر و فصول سرد سال، اگر چه استاندارد است لیکن به دهه 1930 میلادی برمی گردد. اساساً، روش مرسومی که امروزه در راستای بتن ریزی در شرایط هوای سرد، در پروژه های ساختمانی پیگیری می شود با توجه به منابع ناکافی سوخت های فسیلی و قیمت های بالای تامین حامل های انرژی رایج جهت گرم کردن مصنوعی محیط کارگاه بتن ریزی و عمل آوری بتن در دمای 5 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر با عنایت به هزینه بالا، خطرات و مشکلات فنی آن رفت، روش حفاظت حرارتی را برای ساخت و ساز در زمستان منع می کند.

 

افزودنی های بتن در هوای سرد

یکی از روش‌های مورد تایید استاندارد های ملی و بین المللی به عنوان جایگزین‌ حفاظت حرارتی، استفاده از مواد افزودنی‌ شیمیایی زودگیر کننده بتن است. این گروه از محصولات شیمی ساختمان به بتن تازه اجازه می‌دهد در هنگام عمل‌آوری در محیط‌های سرد، به استحکام قابل قبولی دست یابد. انواع ضد یخ و زودگیر کننده های بتن که در حالات فیزیکی مایع و پودری تولید می شوند با عنوان کلی ضد یخ شناخته می‌شوند.

ضد یخ چیست: نام گذاری این محصولات با اصطلاح "ضد یخ" برای بیان این مفهوم به کار رفته است که آنها در دماهای زیر نقطه انجماد آب کار می کنند، و علاوه بر پیشگیری از یخزدگی بتن و ملات سبب تسریع گیرش و رشد فرآیند کسب مقاومت اولیه بتن می شوند. مفهوم افزودنی های ضد یخ برای بتن در ادبیات فنی با تجربیات اولیه آن در کشورهای حوزه اسکاندیناوی و اتحاد جماهیر شوروی سابق گزارش شده است.

 

تاریخچه استفاده از افزودنی های بتن در هوای سرد

 

افزودنی های ضد یخ دو هدف دارند: کاهش نقطه انجماد آب و تسریع هیدراتاسیون سیمان در دمای پایین. با افزودن ضد یخ بتن و ملات، نیاز کمی به عایق ها و بخاری کاهش می یابد. خواص بتن یکنواخت تر است و گرادیان حرارتی ناچیز است. نگرانی در مورد یخ زدگی تصادفی در سنین پایین کاهش می یابد زیرا دمای داخلی بتن می تواند زیر صفر درجه سانتیگراد باشد.

 

ضدیخ بتن بدون کلراید

انواع مواد افزودنی شیمیایی زود گیر کننده و ضد یخ، نیاز به حفاظت بتن تازه ریخته شده و ملات های سیمانی مورد مصرف در زمستان را کاهش داده و به دلیل توانایی که در افزایش مقاومت بتن های محصور در دمای زیر صفر تا منفی 15 درجه سانتیگراد دارند طی تست های متعددی مورد بررسی قرار گرفته اند.

آزمایشات مقاومت آزمایشگاهی نشان داد که ضدیخ بتن بدون کلراید AG Antifreeze R هیچ آسیبی به بتن یا فولاد تقویت کننده وارد نمی کند، همچنین بتن حاوی ضد یخ بتن مسلح AG Antifreeze R نمونه آزمایشی استاندارد سیکل انجماد-ذوب را با موفقیت پشت سر می گذارد، به طور غیرعادی منقبض نمی شود، حاوی مواد قلیایی مضر نیست و محصولات هیدراتاسیون نامنظم تولید نمی کند.

 

ضد یخ بتن بدون کلراید 20 لیتری

 

آزمایش های میدانی به وضوح نشان می دهد که کار با ضد یخ بتن بدون کلزاید نیازی به آموزش مهارت های جدیدی به تیم اجرایی ندارد. بتن را می توان در دماهای پایین تر مخلوط کرد و در مصرف انرژی مورد نیاز برای عمل آوری صرفه جویی کرد. ضد یخ بتن مایع AG Antifreeze R را می توان به راحتی در کامیون های حمل بتن آماده افزود و پس از اختلاط در دوز های از پیش تعیین شده مورد مصرف قرار داد.

 

ضد یخ بتن غیر مسلح

استانداردهای فعلی با این فرض نوشته شده‌اند که بتن نمی‌تواند با سرعت‌های قابل قبولی در دمای کمتر از 5 درجه سانتی‌گراد مقاومت کند. روش های آزمایش فعلی نیز برای محیط های گرم طراحی شده اند. افزودنی‌های ضد یخ بتن و ملات فرصت‌های جدیدی را ایجاد می‌کنند و چالشیی را برای تطبیق استانداردها بر این اساس ایجاد می‌کنند.

از این رو افزودنی های ضد یخ کاربرد بالقوه ای در کاربردهای مختلف دارند، به طور مثال از ضد یخ بتن با کلراید AG Antifreeze C در ساخت و ملات ماسه سیمان، دوغاب و گچ مورد مصرف در عملیات بنایی ساختمان، آجر چینی، دال های کف بتنی غیر مسلح و پیشگیری از یخ زدگی سیمانکاری و گچکاری پوشش سطوح دیوار های داخلی، سیمان کاری و سنگ کاری نمای ساختمان، نصب کفپوش های بتنی، موزاییک و سرامیک کف، گروت ریزی و اجرای کاشی و بند کشی بدون نیاز به پوشش موقت قرار داد.

با این حال، اینکه آیا روش استفاده از افزودنی های شیمیایی مانند ضد یخ بتن غیر مسلح AG Antifreeze C ممکن است نسبت به حفاظت حرارتی معمول سودمند باشد یا نه، بستگی به شرایط کاری خاص هر پروژه دارد. برای برخی از مشاغل، پوشاندن و عایق موقت ساختمان ممکن است برای راحتی کارگران، در طول دوره کاری مفید باشد.

البته همواره باید در نظر داشت که تنها دلیل استفاده از ضدیخ ملات AG Antifreeze C برای قابلیت قرار دادن بتن غیر مسلح و انواع ملات در سرما و ایجاد مقاومت های قابل قبول نیست، ضد یخ ملات و بتن علاوه بر این گزینه ها، کاربردهایی مانند اتصالات در سازه های بتنی پیش ساخته، تعمیر سدها، تونل ها، فونداسیون ها و غیره را در جایی که یک سازه عظیم سرد نیاز به تعمیرات فوری دارد، امکان پذیر می کند.

 

ضد یخ بتن غیر مسلح 20 لیتری

 

همچنین از عملیات ساختمانی زمستانی و مباحث تعمیراتی هم که عبور کنیم استفاده از انواع ضد یخ بتن و ملات در تولید قطعات پیش ساخته بتنی و سیمانی می تواند سود زیادی داشته باشد.

با افزودنی های ضد یخ ملات AG Antifreeze C به، ملاتهای مورد مصرف در خط تولید بلوک سبک، موزائیک، کف پوش بتنی، واش بتن، کول چاه، جدول بتنی، ژئو بلوک، بلوک نمادار و انواع سنگ مصنوعی، بهره وری سیستم ساخت، نیروی انسانی و تجهیزات از طریق کاهش زمان مورد نیاز برای سخت شدن و کسب مقاومت اولیه افزایش افزایش داد.

به طور کلی، استفاده بیشتری از قالب های موجود، به واسطه افزایش سرعت بازگشایی قالببندی و شتاب یافتن ساخت و ساز با هزینه کمتر انجام شود. و همچنین برای بهبود تجربه کار با بتن و ملات می توان از مواد افزودنی کاهنده آب و انواع فوق روان کننده بتن و ابر روان کننده ها برای افزایش کارایی و در عین حال کاهش نسبت آب به سیمان اسفاده کرد.

 

قیمت ضد یخ بتن

برای خرید و در یافت لیست قیمت انواع ضد یخ مایع بدون کلراید و زودگیر کننده پودری بتن بدون کلراید و ضدیخ با کلراید ملات و بتن غیر مسلح با نمایندگی های فروش و مشاوره در اصفهان، ارومیه، تبریز، تهران، کرمان، کرج، شیراز، قزوین، گرگان، مشهد، همدان و سایر شهر ها با کارشناسان فنی شیمی ساختمان گروه مهندسی بتن آزما تماس بگیرید.

گروه مهندسی بتن آزما...
ما را در سایت گروه مهندسی بتن آزما دنبال می کنید

برچسب : ضد یخ ,ضد یخ بتن ,ضد یخ بتن و ملات ,ضد یخ بتن بدون کلراید ,ضد یخ بتن استاندارد ,ضد یخ بتن قیمت , ضد یخ ملات, نویسنده : محمد قاسمی بازدید : 144 تاريخ : يکشنبه 8 آبان 1401 ساعت: 11:55

پيوندهای روزانه

لینک دوستان

خبرنامه